Puno - Copacabana - La Paz - Uyuni - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Eva en Marc - WaarBenJij.nu Puno - Copacabana - La Paz - Uyuni - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Eva en Marc - WaarBenJij.nu

Puno - Copacabana - La Paz - Uyuni

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva en Marc

25 Augustus 2019 | Bolivia, Uyuni

Na een busreis van 6,5 uur kwamen we dan eindelijk aan in Puno. Ons hostel was erg schattig en na een kopje thee doken we lekker ons warme bedje in (ja we hebben het goede hostel gevonden!). De volgende ochtend stond er een ontbijt buffet klaar, waar we maar wat graag gebruik van maakten. Om 8.30 werden we opgehaald door Bolivia hop en kon onze reis naar Bolivia beginnen. Na de grensovergang, die voor ons heel wat gemakkelijker verliep dan voor Amerikanen, kwamen we aan in Copacabana. Een gezellig en sfeervol plaatsje aan het titicacameer. Met uizicht over het hoogste meer ter wereld genoten we van een vers geperste maracuja sap (Eva) en een adembenemende oploskoffie (Marc). Terwijl de rest met een bootje naar Isla del Sol vaarde, gingen wij op jacht naar de beste en goedkoopste nachtbus tickets voor onze trip van La Paz naar Uyuni en weer terug. Waar de tickets in Nederland zo'n 60 euro voor een enkele reis per persoon kostte, heeft jullie favoriete backpackduo uiteindelijk twee retourtjes voor 65 euro weten te bemachtigen! Daarvoor wilden we Isla del Sol wel missen. We hebben verder nog de kerk daar bezocht en haalden in een klein tentje een lekkere afhaalpizza voor het tweede deel van onze trip. Om 23.00 kwamen we aan in ons Wild Rover hostel in La Paz. Men wist, dankzij een vriendin van Marc die daar een half jaar heeft gewerkt, dat wij daar die avond zouden aankomen. We kregen even de tijd om onze tassen weg te leggen, waarbij de hostel bedden in onze 20 persoons kamer ons bijna hoorbaar riepen. Echter, de jagerbombs stonden al klaar en we konden deze natuurlijk niet zomaar afslaan. Een aantal shotjes, twee biertjes, dansend op de bar en drie uur later was het feest dan afgelopen en konden we moe maar tevreden gaan slapen. De volgende ochtend voelden we beiden goed dat we allebei iets te diep in het glaasje hadden gekeken. Met moeite checkten we om 13.00 uit en sleepten onszelf door La Paz. Na een beetje sightseeing kochten we het een en ander voor onze trip naar Uyuni. Rond 17.30 gingen we naar het buspark waar onze goedkope bus zou vertrekken. Onderweg aten we nog een medio lomo (een lap vlees, rijst en friet (wat een combi)) en kwam Marc erachter dat hij zijn jas was vergeten. Daar gingen we weer; dezelfde weg terug naar het hostel waar hij hem gelukkig vond. Om 20.30 vertrok onze Cruz del Norte gevuld met skeere backpackers en een hoop locals richting Uyuni. Over de stoelen en beenruimte valt weinig te klagen, over de ruftende local naast Marc des te meer. Ze ging er aardig op los dat we bijna zelfs wilden verplaatsen. Onderweg stopten we zo een 9 keer zodat locals in- en uit konden stappen, en zodat ze spulletjes aan ons konden verkopen. Want wie heeft er nou geen trek om 3.30??? Om 5.30 kwamen we aan op locatie waar we op werden gepikt door onze tour operator. Online stond trouwens niet hoe laat onze trip zou vertrekken, dus zijn we nu de tijd aan het uitzitten tot we om 10.30 dan eindelijk worden verwacht voor het vertrek. We hebben er zin in!

• 25 Augustus 2019 - 17:00

Gert En Alie:

We genieten weer van jullie adembenemende verhalen en alles wat jullie meemaken.
    Hart. Gr van Alie en Gert

Marcel:

Prachtig verhaal weer!

• 25 Augustus 2019 - 22:07

Cobi:

Weer heerlijk om te lezen! Marc iets ergens laten liggen??? Herken dat helemaal niet