Cuzco - Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Eva en Marc - WaarBenJij.nu Cuzco - Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Eva en Marc - WaarBenJij.nu

Cuzco - Lima

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva en Marc

09 September 2019 | Peru, Lima

De laatste dag in Cuzco was aangebroken, met een lekker ontbijtje achter de kiezen vertrokken we naar ons favoriete koffietentje. Het weer was een beetje bewolkt, maar prima om door de stad te lopen. We haalden wat broodjes voor onze favo lunch: een sandwich met avocado en tomaat. Als echte toeristen gingen we winkel in, winkel uit om zo nog wat souveniertjes binnen te halen. En dan hadden we eindelijk alles wat we wilden!! Als afsluiter gingen we naar onze stamkroeg de Norton pub en genoten we van de laatste Cusqueña. Op ons vliegticket stond dat we drie uur van tevoren (erg ruim voor een binnenlandse vlucht) aanwezig moesten zijn. Braaf stonden we daar bij de balie, waar we vervolgens een uur zouden wachten omdat die pas twee uur van tevoren open ging. Maar goed, we waren ingecheckt en hadden stoelen dus er kon weinig meer mis gaan!!! En dat was een meevaller voor een maatschappij als ‘Sky’. Eenmaal in het vliegtuig zaten er twee Peruaanse mannen op onze stoel. Toch dubbel geboekt... We voelden de bui al hangen, maar waren niet van plan het vliegtuig nog uit te gaan. We namen tijdelijk plaats bij de nooduitgang met extra beenruimte, om te wachten op onze nieuwe stoelen. Boffers als we waren mochten we daar blijven zitten en met onze benen languit waren we zo in Lima. Met de supersnelle en iets minder superveilige combi kwamen we aan in Miraflores, bij ons hostel Puriwasi. Na een gezellige, korte avond met een Amerikaan en de barman Max lagen we om 22.30 samen met 6 andere gasten in onze dorm. De volgende ochtend stonden we weer vroeg op om Lima te verkennen. Na 1,5 uur op zoek te zijn geweest naar een bus, ontdekten we dat slechts de ‘OV-bus’ met heuse incheckpoortjes ons daarheen kon brengen. Om 11.15 begon onze zelf gecreëerde citytour en kwamen we precies op tijd aan bij het presidentiële paleis voor de wisseling van de wacht. We bekeken nog wat kerken en pleinen, maar om 14.00 vonden we het wel best. Lima is een enorme stad met, volgens ons, weinig sfeer dus we keerden terug naar Miraflores. Hier bekeken we nog even de Inkamarket waar we Mr Eenoog kochten en gingen vervolgens op zoek naar een eettentje voor de laatste avond. Om 17.00 ging de bar open en was onze maat Max aan het werk. Hij bleek erg van koken te houden en wisselde met Marc zijn creatieve brein uit. Hij gaf ons een eettip aan zee en na 20 minuten lopen kwamen we daar. Met een tafeltje aan het raam keken we uit over de kustlijn van Lima, wat een restaurant voor de laatste avond!! We smulden van onze heerlijke wokgerechten en keerden terug naar Puriwasi. Op het dakterras dronken we ons laatste drankje en sloten zo de laatste avond af. Nu zitten we met onze spullen ingepakt (en beide tassen ongeveer 2 kilo zwaarder dan de heenweg) klaar om zo te gaan lunchen met Max en een Canadees. Hij zal ons de smaken van de Amazone bijbrengen en meenemen naar een overheerlijk restaurant. Een goede bestemming voor onze laatste soles! Om 13.30 zullen we richting het vliegveld gaan met de geliefde combi, en dan maar hopen dat onze vlucht om 19.20 zal vertrekken! Een mooie reis om op terug te kijken hebben we zeker gemaakt, maar we hebben ook wel weer zin om naar huis te gaan. Wat een vooruitzicht om schone kleren te hebben en niet meer uit een tas te leven, tot snel!