Kathmandu - Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Eva en Marc - WaarBenJij.nu Kathmandu - Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Eva en Marc - WaarBenJij.nu

Kathmandu - Pokhara

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Eva en Marc

28 Augustus 2018 | Nepal, Pokhara

Hallootjes!
Wat fijn dat u weer onze update leest! Op dag drie zijn we naar Bhaktipur geweest, gelukkig deze keer in een ietwat normalere bus in plaats van een tempo. Daar aangekomen konden we genieten van een prachtige plek, waar asfalt haar weg nog niet gevonden heeft. Waar Durbar Square in Kathmandu een soort parel in een chaotische stad is, is Durbar Square in Bhaktipur een verlengstuk van een al prachtige stad op zichzelf. Na eerst genoten te hebben van het plein (waar de hoogste tempel staat van de hele vallei en waar we ons hebben laten zegenen door Vishnu) lieten we ons verleiden om via kleine steegjes onze weg te vinden naar de andere mooie tempels die uit het niets opdoemen. Heerlijk even weg van de drukte besloten we laat in de middag ook nog een bezoek te brengen aan Changu Narayan, een plekje met een van de oudste tempels van de vallei en beelden die dateren uit de 4e en 5e eeuw! De heenweg zaten we in een 20 persoons bus, die geheel op Nepaleense wijze volgestouwd was met 50 man (vier hingen buiten aan de zijkant). Met vier inheemsen als airbag begonnen we aan een klim van een half uur. Nadat we het kleine dorpje hadden uitgespeeld, was het volgens wat locals een kwartiertje wachten op de bus terug. Een dik uur later, wat een eeuwigheid leek, kwam dan eindelijk de verlossende vierwieler, die ons weer terugbracht naar Bhaktipur. Vervolgens met wat hulp van twee dames (lees: heel veel hulp) waren we dan eindelijk om 9 uur terug bij ons hostel. Na een lange dag wachtte ons nog de schone taak om onze backpacks in te pakken en mochten we om 10 uur dan eindelijk aan ons verdiende biertje! Doordat we zo laat waren aangekomen hadden we geen tijd meer om buskaartjes te regelen voor onze reis naar Pokhara, een tocht van 8 uur lang over een krap bergweggetje met her en der autowrakken van minder fortuinlijke voorgangers. Dus de volgende dag moesten we in alle vroegte een half uur lopen met zware bepakking naar een busstation om daar maar te hopen op een bus die ons zou brengen. Vrouwe Fortuna was echter aan onze zijde en na 5 min lopen stopte er een bus, die toevallig naar Pokhara bleek te gaan, wat een geluk! En om 4 uur waren we dan ook eindelijk op ons plekje, vlakbij het grootste meer van Pokhara met een prachtig uitzicht. Vandaag begon de dag wat noodlottig, onze zonnebrillen waren namelijk niet met ons meegereisd.. Na een wat sombere ochtend besloten we maar te beginnen met de laatste loodjes voor onze trek. Na ongeveer 5 reisagentschappen af te gaan zijn, hebben we dan eindelijk onze trek rond; de Poon Hill trek van 4 dagen met als hoogste punt 3200 meter! We twijfelden nog om er een te doen die tot wel 4900 meter ging, maar met het verhaal van Icarus in ons hoofd besloten we genoegen te nemen met ‘maar’ 3,2km. We vertrekken over 2 dagen (30 augustus) en komen 2 september weer terug in Pokhara, dus er heerst even een korte radiostilte.. Nu gaan we weer even genieten van onze cocktail en zullen jullie weer snel spreken!

Wens ons succes!!

Groetjes Marc en Eva

• 28 Augustus 2018 - 17:54

Nancy Rademaker:

Hoi globetrotters!
    Wat een geweldig verslag weer, ik heb alweer dubbel gelegen :-)
    Jullie krijgen wel een goeie indruk van het land lijkt me, ben ook benieuwd hoe het eten daar smaakt (en wat jullie dan precies eten).
    Goed dat jullie voor de minder hoge variant van de trekking kiezen, boven de 4000m is echt niet altijd even lollig en dan heb je ook nog kans op hoogteziekte, dus prima om dat risico niet aan te gaan!
    Geniet maar met volle teugen daar en maak vooral veel foto's, erg leuk dat je er al wat meestuurt met de verslagen trouwens.

Dikke knuffel voor jullie allebei!

• 28 Augustus 2018 - 17:55

Marcel:

Wat een heerlijk verhaal weer! Leuk om te lezen! Goed dat jullie niet naar 4900 meter gaan. Is echt hoog! (Met kans op hoogteziekte) Heel veel succes met jullie trek!

• 28 Augustus 2018 - 22:15

Bompa:

Mieke en Bompa genoten ook weer over het schitterend verslag waarin jullie reeds nu Changu Narayan hebben bezocht.Toch hoeven jullie er meer tijd te blijven en genieten...op het einde van de Nepal-trip voorzien, hé. Pokhara aan het meer is gezellig om rond te wandelen en gezellige Nepallers te spreken, zoals Bomma en Bompa ook deden.
    Geniet maar in de Himalaya en maak veel fotootjes.
    Tussen () het sjieke hotel op het meer moeten jullie toch eens bekijken.
    Groetjes uit P van M en B

• 29 Augustus 2018 - 07:56

Cobi Vd Weg:

Prachtig verhaal! 3,2 km is ook al een hele hoogte. Wat zal dat mooie plaatjes opleveren met de nieuwe camera. Mooi dat bompa daar ook geweest is.
    Succes met de track en lekker samen genieten!

• 29 Augustus 2018 - 12:10

Henk Wever:

Mooi verhaal! Erg plezierig om te lezen.en geniet van de komende tijd.

• 31 Augustus 2018 - 17:46

Alie En Gert Van Der Vuurst:

Hoi wereldreizigers,
    Wat een prachtig verslag van jullie wederwaardigheden! We genieten er erg van.
    We wensen jullie nog heel veel plezier! Liefs van ons.